Günümüz dünyasında tam anlamıyla bir internet devri yaşanıyor. Bu devrin en önemli mihenk taşlarından bir tanesi de hiç kuşkusuz ki sosyal medya. Bugün itibarıyla gelinen noktada her 3 kişiden birinin mutlak suretle en az bir sosyal medya hesabı olduğu görülüyor. Açıklanan günce verilere göre şu anda dünyada 2.5 milyara yakın sosyal medya kullanıcısı bulunuyor.
Ülkemizde ise 50 milyondan fazla insanın sosyal medya kullandığı biliniyor. Bu rakamlar, gerçekten de reklam ve iletişim stratejileri açısından oldukça çarpıcı rakamlar. Kitlenin bu denli geniş sınırlara ulaşması, markaların reklam konusundaki stratejilerini de tümüyle değiştiriyor. Artık sosyal medya alanları, en etkili ve güçlü pazarlama mecralarına dönüşmüş durumda. Bu durumun farkında olan ve sosyal medya platformlarını çok aktif şekilde kullanan markaların ne denli başarılı sonuçlar elde ettiği ortadadır. Youtube, Twitter, Facebook, Instagram, en popüler sosyal medya platformları arasındadır.
Kurumsal markalar, mutlaka kendi işletmelerinin ürün ve hizmetlerini doğru yansıtacak bir sosyal medya hesapları oluşturmalıdır. Hem hizmet ve ürünlerin güncel tanıtımları bu vesileyle kitleye ulaşacaktır hem de etkili ve akılda kalıcı bir tanıtım faaliyeti gerçekleştirilecektir. Günümüzde sosyal medya yönetimi, bireysel olmaktan çıkarak profesyonellerin inisiyatifine geçmiştir. Kurumlar, profesyonel dijital reklam ve grafik ajansları ile iş birliği yaparak güncel ve ideal postlar oluşturabilmektedir.
Ajanslar, ürün fotoğraflarından duyurulara, istatistiklerden hedef kitle ile iletişime kadar pek çok noktada markalara yardımcı olmakta ve bu sayfaların yönetimini üstlenmektedir. Marka bilinirliğini üst seviyeye taşımak için artık geleneksel reklam yöntemleri yetersiz kalabilmektedir. Markanın aktif ve etkin görünmesi, dolaylı yoldan markanı bilinirliğini de olumlu yönde etkilemektedir. Etkileşimlerin hızlı ve organik bir şekilde artmaya başlaması, sosyal medya hesaplarındaki başarıyı da beraberinde getirmektedir. Ajanslar bugün markanın değerini ve önemini bu tip sosyal medya araçları sayesinde pekiştirme şansı buluyor.
Günü yakalayan ve sosyal medya trendlerini doğru kullanan markaların yarına kalma olasılıkları son derece güçlü olabilmektedir. Sosyal medya kurumlar için sadece bir vitrindir. Burayı ziyaret eden kullanıcıları aynı zamanda web sitesine ya da satış sayfalarına da doğru şekilde yönlendirebilirsiniz. Müşteri deneyimine dair çalışmalar yürüten markalar, doğru stratejiler yaratmak için sosyal medya platformlarından destek almak zorunda kalıyor. Üstelik bu çok yönlü reklam stratejilerine rağmen sosyal medya platformları üzerinden markanızı büyütmenin maliyetleri, geleneksel reklam yöntemlerine kıyasla oldukça düşüktür.
Günümüzde tüm sosyal medya hesaplarının kendine özgü dinamikleri ve özellikleri vardır. Bu nedenle ajansların bu konuda profesyonel olduklarını varsayarak sosyal medya hesaplarınızı kendilerine emanet etmelisiniz. Ajanslar tüm sosyal medya hesaplarının öne çıkan avantajlarına ve dezavantajlarına son derece hâkimdir. Günümüzde pek çok marka, kurumlarına ait bir sosyal medya hesabı bulunmasının, bu sürece uyum sağlamak adına yeterli görmektedir. Oysa bu, sadece atılması gereken ilk adımdır. Önemli olan sosyal medya hesaplarını kullanırken ürün/hizmet detaylarını etkili bir şekilde sunmak ve marka imajını gözetmektir.
Sosyal medya platformları günümüzde bu anlamda çok müthiş bir potansiyel barındırır. Çok takipçili hesaplara sahip olmak da bu açıdan tek kriter olarak kabul edilmemelidir. Takipçilere doğru ve faydalı postlar sunmadığınız sürece, bir zaman sonra yaptığınız paylaşımlar hedef kitlenize karşı yanlış bir imaj yaratmanıza da neden olabilir.
Profesyonel ajanslar bu açıdan atılacak her türlü adımı hesaplayarak atar ve sürece dair sizi bilgilendirir. Özellikle de pandemiden sonra sosyal medya kullanımlarının ciddi şekilde artış gösterdiği görülmektedir. Bu krizi fırsata çevirme konusunda önemli manevralar gerçekleştiren markalar, rekabet payını doğru sosyal medya kullanımı sayesinde genişletti. İnsanların evlere kapandığı ve telefonlarında saatlerce zaman harcadığı bu süreçte birçok marka, görünürlüğünü artırdı ve elektronik ticarette seviye atladı. Siz de hem doğru bir kurumsal imaj yaratmak hem de satışa yönelik bir büyüme gerçekleştirmek istiyorsanız, sosyal medyanın büyük potansiyelinden yararlanmalısınız.
Sosyal medya hesapları üzerinden yapacağınız doğru tanıtımlar sayesinde aynı anda çok daha geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz. Bugünün ticaret ve pazarlama stratejilerinde artık sosyal medya yönetimi, öncelik haline gelmiştir. Sosyal medya hesaplarınızı kurumsal düzeyde yönetirken, asla bireysel bir sosyal medya hesabı yönetir duygusuyla yönetmemelisiniz. Bu tamamen özel bir liyakat, teknik bilgi ve birikim isteyen bir strateji çalışmasının olmazsa olmaz parçası olarak görülmelidir.
Sosyal medyanın gücü bu denli ortada duruyorken dijital reklam ajansları ile iş birliği gerçekleştiremeyen markalar, hedef kitleye ulaşma noktasında belli sorunlar yaşamaya ve çağın gerisinde kalmaya ne yazık ki mahkûmdur.
Türkiye’nin özellikle büyük şehirlerinde kurumsal ajanslara yönelik olarak hizmet veren dijital reklam ajanslarının sayısı pandemi sonrasında daha da arttı. Bu artış, elbette ortaya çıkan yüksek talebin de bir yansımasıdır. Doğru iş birliği için sosyal medya yönetimi konusunda güçlü referansları olan ajanslara yönelmenizi tavsiye ederiz.
Bu tip ajanslarda yer alan profesyoneller, uzaktan çalışma yöntemlerini kullanarak taleplerinize çok başarılı bir şekilde karşılık verecektir. Arama motorlarında sizi yukarılara çıkaracak, en etkili reklam stratejilerini uygulayacak, web sitesi, mobil site, elektronik ticaret sitesi ya da mobil uygulama noktasında fark yaratmanızı sağlayacak bir firma ile çalışmak, size müthiş ayrıcalıklar kazandıracaktır.