Günümüzde iş yaşamının büyük ölçüde dijitalleştiğine şahitlik etmekteyiz. Aynı şekilde reklamcılık ve tanıtım alanında dijital ajanslar geleneksel reklam ajanslarına göre büyük bir çıkış ivmesi yakaladı. Yalnızca büyük ölçekli işletmeler değil orta veya küçük işletmeler de dijital reklamcılık sayesinde oldukça düşük maliyetlerle reklam verebilmekte. İnternet kullanımının yaygınlaşması ve hayatımızın tüm alanlarında olması da kabul edilmesi gereken bir başka gerçek.
Hal böyleyken markalar imajlarını, dijital dünyada da en iyi biçimde sunmak durumundalar. Markalar, dijital mecralarda olan yazılı ve görsel içeriklerinin en iyi biçimde yönetilmesini talep ediyor. İçerik yönetimi, oluşturulacak içeriklerin yazımı, tasarımı, sunumu ve de yayın süreçlerini kapsıyor. Bu durumda içerik yönetimi de kurumlar için oldukça önemli bir hal alıyor.
İnternet kullanıcıları hemen her gün çeşitli sebeplerle arama motorlarında ürün veya bilgi aratıyor. İçeriklerin SEO kriterlerini dikkate alarak üretilmesi ise içerik yönetimini önemli ve gerekli kılmaktadır. İçerik yönetimi sistemlerini kullanılıp oluşturulan web sitelerinin rahat bir biçimde yönetebilirsiniz. Bir yandan da arama motoru sonuçlarında ilk sıralarda yer almak, sunduğunuz ürün veya hizmetleri öne çıkarmak adına önemli hale gelmiştir.
Web siteniz için yapılan SEO çalışmaları veya CMS sitemleri, sitenizi ziyaret eden kişi sayısını arttırmaktadır. Dolayısıyla içeriğinizi yönettiğinizde eğer doğru bir yol izliyorsanız, sitenizin organik ziyaretçi sayısını arttırmış olursunuz. Bunun için düzenli olarak güncel içerik girişleri yapılmalıdır. Elbette markanız adına girilecek olumsuz bir içerik, olumlu olanlar kadar hızlı yayılabilir. Buradan da içeriklerin ne denli önemli olduğu anlaşılmaktadır. Yani büyük ya da küçük ölçekli markaların kurumsal kimliğini oluşturan yapılardan biri kesinlikle içerik yönetimidir.
Markaların sundukları ürün veya hizmetlerin arama motorlarında üst sıralarda çıkabilmesi için dijital ajanslar çeşitli çalışmalar yaparlar. Üst sıralarda görünmek için yapılan bu çalışmaya SEO çalışması denir. Kurumunuzun bulunduğu yere, hedef kitlenize göre içerikler hazırlanır ve yayınlanır. Yayınlanan içerikler güncel olması ve sürekli yenilenmesi önemlidir. Girilen içeriklerde kullanılan dil, görseller veya grafiklerin de ziyaretçiler için ilgi çekici olmalıdır.
Bu anlamda markalar, işbirliği yapacakları dijital reklam ajanslarını çok iyi seçmelidir. Kendilerine dijital ajansın çıkaracağı yol haritası ile uyumlu olup olmadıklarının ayrımına varmalıdır. Dijital ajanslar, içeriklerin hazırlanması, planlanmasını yaparak markaların onayına sunar. SEO çalışmaları ile ilerleme ve yükselmenize katkı sunar. Öte yandan içeriklerinizin de güncellemesini yapar. Yani web sitenizin gelişmesine katkı sunarak dijital alanda sizi görünür kılar.
Dijital içerik denince internette gördüğünüz, okuduğunuz, izlediğiniz içerikler gelir. Bunlar blog yazıları, sosyal medya içerikleri yani yazılı, görsel, grafiksel olarak oluşturulmuş olabilir. Yani yalnızca içerikler sosyal medyaya ait değildir. Web siteleri hatta e-postalar da içerik kapsamına girer.
İçerikler üretilip hazır hale getirildikten sonra da gerekli veriler toplanmaya devam eder. Bir anlamda sunduğunuz içeriklerden aldığınız trafik de takip edilir. Bu veriler analiz edilir ve duruma göre farklı stratejiler geliştirilerek ilerleme sağlanır. Yani içeriklerinizi gören kullanıcıların neleri sevdiği, nelerden hoşlanmadığı gibi verilere ulaşabilirsiniz. Bu analizlerle markanızı içerik yönetimi ile beraber daha ileriye taşımanız kolaylaşır.
İçerik yönetimi ile başka bir önemli konu ise içeriklerin özgün olmasıdır. Ayrıca orijinal içeriklerin yanı sıra dikkat çekici yaratıcı içerikleri de üretilmesi gerekir. Piyasadaki rakiplerinizin önüne geçebilmek adına daima güncel, özgün ve yaratıcı içerikler sunmanız beklenir. Böylelikle içeriklerinizle hedef kitlenize ulaşıp markanızı bilinir kılarsınız.
Dijital içerik üretiminde CMS, yani İçerik Yönetim Sistemi kullanılır. İçerik yönetimi olan CMS ile içeriğin oluşturulması, yayınlanması ve arşivlenmesi gibi tüm işlemler gerçekleştirilir. Bununla beraber içeriklerinizi düzenleyebilir ve yeni içerik girişlerinizi yapabilirsiniz. Kolay ve hızlı biçimde içeriklerin yayınlanmasını, takibini ve geri dönüşlerini gözlemleyebilirsiniz. Web sitelerindeki içeriklerin haricinde sosyal medya mecrasında da içerik üretilir.
Web sitenizde olduğu gibi sosyal medyada da markanız en iyi biçimde temsil edilmelidir. Bu alanda da web sitelerinde olduğu gibi planlı bir strateji izlenmelidir. Sosyal medya içerikleri için de hedef kitlenizi belirleyebilir, aynı zamanda rakiplerinizin analizini yapabilirsiniz. İçerik yönetimi markanızın yolculuğunda sizin kurumsal kimliğinizi yansıtacağından her dijital mecrada ayrı ayrı önem taşır.