Teknolojinin gelişimi, küçükten büyüğe tüm şirketlerin ya da girişimlerin önceliklerini, proje üretme anlayışlarını ve adaptasyon yeteneklerini değiştirdi. Bugün itibarıyla dijitalleşmeye yeterli uyumu gösteremeyen firmaların ne yazık ki kalıcı olma olasılığı söz konusu bile değil. Üstelik bunu sadece belli sektörler özelinde konuşmak da mümkün değildir. Teknolojik gelişimi iş akışına ve organizasyonuna doğru şekilde yansıtamayan her firma istisnasız bir şekilde yarını göremiyor.
Dijital pazarlama, elektronik platformlar üstünden bir hizmetin ya da ürünün tanıtımını, pazarlanmasını sağlaya sistemin genel adıdır. Yeni nesil reklam anlayışının tüm dinamiklerini bünyesinde taşıyan dijital pazarlama kavramına dair yöntemlerin de hızlı bir şekilde geliştiğini görüyoruz. Dijital pazarlama kimi kaynaklarda dijital marketing olarak da geçebilmektedir.
En basitiyle arama motorlarından web sitelerine, sosyal medya hesaplarından gün içinde saatlerce kullandığımız aplikasyonlara kadar pek çok oluşumu dijital pazarlama çatısı altında inceleyebiliriz. Bu kanallar üzerinden sunulan reklamları dijital reklamlar şeklinde düşünmek mümkündür. Dijital reklam alanında yaratıcılığın ve proje üretmenin bir sonu yoktur. İnternetin potansiyel gücünü online mecralarda doğru şekilde kullanan firmalar, bu noktada başarıyı yakalayabiliyor.
Dijital pazarlama tekbir türe sıkıştırılabilecek bir alan değildir. Dijital pazarlamanın pek çok türünden söz etmek mümkündür. Web sitesi pazarlaması, arama motoru optimizasyonu, PPC reklamcılığı, elektronik posta pazarlaması, video pazarlama ve sosyal medya pazarlaması en yaygın dijital pazarlama türleri arasındadır. Teknolojini gelişimi ile beraber dijital pazarlamaya dair eni yöntemler ve trendlerden söz etmek mümkün hale geliyor.
Dijital pazarlamada ana amaç, çeşitli platformlar ya da aplikasyonlar vesilesiyle ürün ya da hizmet reklamı yapmak ve satışa doğru hedef kitleyi yönlendirmektir. Temel düzeyde geleneksel pazarlama kalıplarını alıp online mecraya taşır. Yine en basit bir anlatımla kişilerin kurumların ürün ve hizmetlerinin tanıtımı esastır. Sadece bu tanıtımın gerçekleştirildiği mecra, çarşı-pazar yerine online alanlardır.
Dijital pazarlama sayesinde en doğru müşteri kitlesine çok daha hızlı bir şekilde ulaşma şansıbulabilirsiniz. Reklam ve satış maliyetleri bu sayede çok ciddi anlamda düşer. Diğer yandan 24 saatboyunca müşterilerin ürün ya da hizmetlerini inceleme şansı bulduğu özel bir reklam türü olarakkabul görür. İşletme için hiç kapanmayan bir reklam panosudur. Duruma göre müşteriler tüm ürünleriayrı ayrı tek seferde inceleme olanağı bulur. Ürün tanıtımında pratik ve kompakt bir form sunar.
Dijital pazarlamada hedef kitleyle iletişim çok daha kolaydır. Ayrıca performans analizleri daha basitbir şekilde yapılır. Piyasadaki pazar payını artırmak ve rekabet avantajı sağlamak isteyen firmalar,dijital pazarlamadan yararlanabilir.
Bilindiği üzere günümüzde gittikçe çok daha fazla insan çevrimiçi oluyor. Özellikle pandemi döneminde, bu alana adapte olmayı yıllarca beceremeyen birçok insan, elektronik ticaret sitelerini nasıl kullanmaları gerektiğini öğrendi. Belki de yaşamlarında ilk kez internet üzerinden bir ürün sipariş etme deneyimine sahip oldular. Dijital kanallar üzerinden ürün satın alma eğiliminin ciddi düzeydeartmaya başladığı bir sürecin içindeyiz. Böyle bir atmosferde işletmelerin dijital reklam ve pazarlamaplatformlarına çok daha fazla yatırım yapmaları gerekir.
Forbes verilerine bakacak olursak, tüketicilerin yaklaşık %82’lik kısmı online olarak arama gerçekleştiriyor. Eğer bir firma, ürünlerini online olarak satmıyorsa çok ciddi bir dezavantaja sahip demektir. Ayrıca dijital pazarlama pek çok açıdan şeffaf bir süreçtir. Yani pazarlama alanındaki en ölçülebilir formlardan birine sahiptir. Bu sayede neden sonuç ilişkileri kurarak çok daha etkili bir şekilde analizler yapabilirsiniz, yeni stratejiler belirleyebilirsiniz.
Televizyon reklamlarında ya da gazete reklamlarında aynı güvenilirlikte metrik ölçmek neredeyse olanaksızdır. Öte yandan alacağınız geri dönüşler, şehre, bölgeye, yaş grubuna, cinsiyete, zamana göre detay içerebilmektedir. Bu sayede en doğru hedef kitleyi tespit etmek ya da yeni girişimlerinizin hangi metriklerde sonuç verdiğini anlamanız zor olmayacaktır.
Elbette gittikçe yaygınlaşan dijital pazarlama alanında en doğru ve nitelikli hizmeti, profesyonel bir kapsamda almak çok önemlidir. Günümüzde dijital pazarlama kapsamında hizmet veren birçok şirket bulunur. Pek çok süreç, zaten çevrimiçi olarak neticelendirildiği için seçeceğiniz dijital pazarlama ajansının bulunduğunuz şehirde olmasının pek önemi yoktur.
Bu tip ajanslarda yer alan profesyoneller, uzaktan çalışma yöntemlerini kullanarak taleplerinize çok başarılı bir şekilde karşılık verecektir. Arama motorlarında sizi yukarılara çıkaracak, en etkili reklam stratejilerini uygulayacak, web sitesi, mobil site, elektronik ticaret sitesi ya da mobil uygulama noktasında fark yaratmanızı sağlayacak bir firma ile çalışmak, size müthiş ayrıcalıklar kazandıracaktır.